Contra-discursul, noua armă a Facebook împotriva discursului de ură
20 Februarie 2016

Echipa Facebook de contracarare a discusului de ură, coordonată de Monica Bickert, a adăugat recent un nou instrument pentru diminuarea hate speec-ului: contra-discursul". Cei care utilizează contra-discursul urmăresc să discrediteze punctele de vedere extremiste prin mesaje, imagini și înregistrări video. Nu există nici o definiție precisă, dar un exemplu de contra-discurs poate fi o campanie din 2014 organizată de grup german care a convins 100.000 de oameni să ”bombardeze” paginile neo-naziste de pe Facebook cu like-uri și mesaje drăguțe. COO-ul Facebook Sheryl Sandberg părea să susțină, în timpul unui panou de la Forumul Economic Mondial de la Davos, Elvetia, de anul acesta, ideea că o abordare o similară ar putea fi folosită pentru a ataca grupuri extremiste precum Statul Islamic.

Contra-discursul a fost principalul subiect al întâlnirii echipei Monicăi Bickert de la sfârșitul lunii decembrie. Doi reporteri Wall Street Journal au participat la întâlnire, unde grupul a discutat despre planuri de încurajare a contra-discursului prin intermediul concursurilor. De asemenea, membrii au dezbătut modul de a crește vizibilitatea contra- discursului pe Facebook și Instagram.. Intr-un test realizat de un un think tank anul trecut, foști membri ai grupărilor extremiste islamiste și de dreapta au fost ajutat să-și creeze conturi false pe rețelele sociale pentru a trimite mesaje private către membrii actuali ai acestor grupuri.

Facebook a oferit, de asemenea, spații de advertising în valoare de 1.000 $ pentru cei care practică contra-discursul, unul dintre beneficiari fiind comicul german Arbi el Ayachi. Anul trecut, dl. el Ayachi a filmat un videoclip pentru a contracara afirmațiile unui grup de extrema dreaptă din Grecia, care susținea că consumul de carne Halal este otrăvitor pentru creștini. Video-ul de un minut "a reprezentat abordarea noastră cu privire la modul în care umorul poate fi folosit pentru a demonta o afirmație falsă", a spus el Ayachi.

Experții spun că nu sunt prea multe dovezi că contra-discursul funcționează. "Aceasta este numai o presupunere", bazată pe premisa că "ideile mai bune vor învinge în cele din urmă ideile mai rele", a declarat William Braniff, director executiv al Consortiul National pentru Studierea Terorismului și a Răspunsurilor la Terorism de la Universitatea din Maryland. Cu toate acestea, Facebook lucrează pentru a încuraja mai mult contra-discurs pe întreaga rețea socială - și activiștii spun că au nevoie de ajutor. Susținătorii contra-discursului nu sunt la fel de activi pe social media ca grupuri populiste de dreapta din Europa, potrivit studiilor făcute de think-tank-ul Demos și sponsorizate de Facebook. Într-un raport din octombrie anul trecut, Demos declara că au existat 25,522 de postări pe paginile populiste de dreapta și doar 2364 pe paginile de contra-discurs.

Sursa: Wall Street Journal.

Share on Tumblr submit to reddit