Refugiații din germania folosesc ad-urile pe Youtube ca să lupte împotriva prejudecăților
25 Aprilie 2016

Utilizatorilor germani de YouTube care caută videoclipuri anti-imigrație le sunt afișate anunțuri în care refugiații vorbesc despre prejudecățile îndreptate împotriva lor.

Un click pe add-uri redirecționează utilizatorii către un site cu mai multe informații despre poveștile refugiaților. Campania utilizează sistemul de publicitate YouTube pentru a targeta persoanele care au folosit cuvinte cheie asociate cu grupurile anti-imigrație și de extrema-dreapta. Organizația din spatele inițiativei susține că clipurile video inserate la începutul video-urilor cu conținut rasist nu pot fi închise până nu se termină de redat. Firas Alshater este unul dintre cei nouă refugiați care apar în reclame. Actorul sirian a venit în Germania în urmă cu aproape trei ani și a devenit o senzație pe internet prin postarea de clipuri video pe YouTube despre viața de zi cu zi ca refugiat. El a spus că această campanie a început când și-a dat seama că un partid de dreapta a folosit videoclipuri sale pe platforma de publicitate a Youtube. "Nu cred aceste clipuri de 30 de secunde vor deranja pe nimeni. Este o ocazie de a ajunge la oameni care doresc să vizioneze aceste filme de extrema-dreapta, deoarece acestea se tem și au nevoie de cineva care să-i ajute", a declarat el pentru BBC. În anunțul său, Firas spune telespectatorilor că nu este adevărat că germanii și refugiații nu pot trăi împreună în pace.

"Curaj Admirabil"

Refugiații sunt bineveniți, organizația din spatele campaniei, spune anunțurile pot fi văzute în prezent înainte de 100 de clipuri video. "Cred că curajul refugiaților este admirabil și este important pentru a le da posibilitatea de a prezenta perspectiva lor", a declarat Jonas Kakoschke, unul dintre co-fondatorii organizației. Refugiații sunt bineveniți este o asociație care încearcă să găsească soluții de cazare pentru refugiați în case particulare. "Nu vom putea schimba opinia tuturor, dar credem că există o parte mai mică de oameni cu care putem avea un dialog cu și care sunt deschiși la argumente", a spus el.

"Refugiații out"

Agenții de publicitate pot utiliza cuvinte cheie pentru a face ca anunțurile lor să apară în fața anumitor videoclipuri pe YouTube. Printre cuvintele de căutare vizate de campanie se numără numele liderului mișcării anti-islamiste PEGIDA din Germania, Lutz Bachmann, care a fost dat în judecată pentru discurs care instigă la ură. Alte cuvinte cheie sunt "refugiați out", "refugiații teroriști " și "Adevărul despre refugiați". Persoanlele care upload-ează videouri primesc o parte din banii plătiți de către agențiile de publicitate și nu pot influența anunțurile care sunt afișate înainte video-urilor, dar le pot dezactiva. "Desigur, este dureros că aceste persoane obtin bani din campania noastră, dar deocamdată nu câștigă decât câțiva cenți", a declarat Jonas Kakoschke.

Sursa: BBC.

Share on Tumblr submit to reddit