Facebook vs. Germania
28 Martie 2016

Germania este o țară în care tolereanța pentru discursul instigator la ură este foarte scăzută. Acest lucru este cel mai probabil datorat trecutului nazist de care germanii doresc să se distanțeze cât mai mult.

În acest context, Germania a reușit să convingă Facebook să angajeze o firmă de outsourcing care să modereze raportările cu privire la hate speech, întrucât platforma de socializare nu se mișca suficient de repede cu eliminarea conținutului care instigă la ură.

Dar conflictul dintre Facebook și Germania nu s-a oprit aici, și nemții au dat în judecată un manager al platformei pentru hate speech-ul prezent pe site-ul Facebook. Ancheta s-a încheiat recent, iar managerul nu a fost găsit vinovat, întrucât s-a considerat că în atribuțiile acestuia nu intrau chestiuni cu privire la moderarea conținutului de pe platformă.

Se pare că Facebook are o politică de protejare a angajaților proprii de astfel de acuzații, prin formularea atribuțiilor lor astfel încât nici unul să nu poată fi dați în judecată pentru chestiuni care țin de discursul instigator la ură prezent pe rețea.

Până la urmă, Facebook menține contractul cu firma subcontractată pentru moderarea postărilor, dar doar pentru Germania. Poate, pe viitor, genul acesta de politică va fi exportat și pentru conținuturile în alte limbi.

Share on Tumblr submit to reddit