Jurnalismul de calitate se face pe bani, iar ziarele sunt un business
28 Aprilie 2016

Adevărul este una din publicațiile online cu cele mai bune politici de moderare de comentarii din România, așa că am mers într-o vizită la ei să aflăm mai multe despre cum fac față discursului instigator la ură. Am început prin a-i întreba cum s-au hotărât să facă curat în conținutul generat de utilizatori, iar răspunsul redactorului șef a fost unul superb: ”Preferăm, când mergem la serviciu, să simțim că lucrăm undeva mai aproape de New York Times, decât de Daily Mail!”

Moderarea comentariilor nu este o treabă ușoară. E nevoie de multă muncă și de destul de mulți oameni implicați, pentru că, uneori, se postează chiar și o mie de comentarii într-o singură oră. Redactorul șef ne-a spus că ar mai angaja oameni în plus să se ocupe de comentarii, dar că nu sunt resurse de așa ceva: munca acestor oameni nu aduce beneficii financiare ziarului.

Un alt subiect interesant a fost acela al știrilor de calitate care să ajute la reducerea gradului de intoleranță din societate. Răspunsul a fost unul destul de descurajator. O publicație este un business, iar în mediul online, succesul este dat de numărul de vizualizări. Din păcate, societatea nu primește bine astfel de știri, așa că un ziar nu poate publica multe materiale de tipul acesta, pentru că, dacă o face numai el, iar concurența nu, atunci va risca să intre în faliment. Publicitarii ar putea să rezolve situația, dacă ar recomanda clienților să cumpere publicitate în publicații de calitate, dar acest lucru nu se întâmplă, pentru că înseamnă muncă în plus din partea agențiilor de publicitate, care sunt, la rândul lor, în dificultăți financiare.

Redactorul șef de la Adevărul ne-a asigurat, însă, de un lucru: la ei în redacție, nu se schimbă titlurile articolelor doar pentru a vâna click-uri. Este și acesta un început...

Share on Tumblr submit to reddit